بنر پرسش های متدوال
  1. خانه
  2. »
  3. پرسش های متداول

سوالات متداول (بخش عمومی)

بنیاد غیردولتی یاران عشق سازمانی است مردم نهاد،غیرسیاسی ،غیر انتفاعی و غیر دولتی که با هدف کمک ‌رسانی  و انجام فعالیتهای ماندگار در مناطق محروم کشور بوجود آمده‌است. اجرایی نمودن طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز و نوسازی روستاهای محروم و دور افتاده ، کمک به درمان و آموزش ، امداد رسانی در هنگام بلایای طبیعی ، توانمند سازی افراد جهت حضور فعال  در جامعه نیز از جمله اعم فعالیت‌های دیگر این مجموعه است. تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت این مجموعه خیرخواه و خیر اندیش از سازمان‌ها و مراجع معتبر دولتی اخذ شده‌است و موسسه یاران عشق دارای مجوز ثبت قانونی بشماره 47314 و شناسه ملی بشماره 14008368851  از وزارت کشور  و  در سطح ملی  به مورخه 11/03/ 1398 می باشد.

21 آبان 1396 زمانی که زلزله کرمانشاه رخ داد، نرگس کلباسی جهت  امدادرسانی به هموطنان زلزله زده به این مناطق سفر کرده و با راه اندازی کمپین مردمی یاران عشق اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و بازسازی خانه های تخریب شده نمود. در این راه باتوجه به استقبال مردم از کمپین یاران عشق، نرگس کلباسی و همراهان وی تصمیم می گیرند تا با ثبت رسمی بنیاد یاران عشق اقدامات ماندگاری را در سطح ملی انجام دهند.

با توجه به اهداف و بر اساس سیاست‌گذاری‌های کلی موسسه، مبنی بر حمایت از تمامی اقشار آسیب‌دیده و ضعیف جامعه، هر فردی می‌تواند شامل خدمات مجموعه قرار گیرد. جامعه هدف بنیاد هر ساله مشخص و بر اساس آن اقدامات آتی صورت می گیرد اما علاوه بر جامعه هدف مشخص شده هر گاه در هر جای کشور نیاز به امداد رسانی باشد بنیاد یاران عشق با نیازسنجی های انجام شده  بسته به کمیت و کیفیت حوادث  به یاری می شتابد.

یاران عشق سازمانی غیر دولتی، غیر سیاسی و غیرانتقاعی است و فقط برای صدور مجوزهای قانونی به مراجع ذیصلاح مراجعه  میکند . در غیر اینصورت به هیچ نهاد یا حزبی وابسته نمی باشد و هدف و رسالتش بدون توجه به هیچ حاشیه ای برطرف کردن نیازهای اقشار آسیب دیده و کمک های خیرخواهانه می باشد.

سیاست جذب عضویت در یاران عشق کاملا افتخاری و بر مبنای عشق و علاقه شما عزیزان به بنیاد می باشد و همه داوطلبان عزیز ما در سراسر کشور با عشق و بصورت افتخاری در یاران عشق فعالیت میکنند. ( جهت نحوه عضویت  به  سوالات متداول بخش دواطلبان و مشارکتهای مردمی  داوطلبان  مراجعه شود ) اما چنانچه علاقه ای به پرداخت  کمک ماهیانه مستمر  به بنیاد را دارید می توانید از طریق روش های اعلامی ( به بخش روشهای کمک به نشانی ) مراجعه و کمک  ماهیانه مستمر  خود را پرداخت کنید.

با توجه به حجم زیاد ارسالی های کمک های غیر نقدی ،  جهت تسهیل و ساماندهی و بهره مند سازی جهت استفاده از هدایای غیر نقدی شما عزیزان شیوه نامه ای ارائه شده است که لطفا به بخش ( شیوه نامه ارسال کمک های غیر نقدی به نشانی) مراجعه و مطالعه شود.

تنها عشق ، شوق  و همدلی میتواند دنیایمان را به اصل خویش بازگرداند. از یک سو این شعار پایه و اساس  بنیاد یاران عشق می باشد و همه کارکنان ، داوطلبان و یاران بنیاد با تکیه بر همین شعار در حال خدمتگذاری هستند. از سوی دیگر شفافیت ارائه گزارش مالی بنیاد یاران عشق  پاسخگوی  تمام سوالات  و نگرانی های عزیزان  می باشد . تمامی خدمات انجام شده در یاران عشق از بدو شروع به خدمت و با تمام جزئیات به سمع و نظر شما عزیزان میرسد و قدم به قدم در کنار ما میتوانید شاهد انجام امورات باشید.ارائه گزارش های مالی جامع و بدون عیب و نقص به مراجع ذیصلاح قانونی نیز مثبت ادعای یاران عشق می باشد. که علاوه بر این بنیاد با بهره گیری نیروهای متخصص در حوزه حسابداری و حسابرسی از شرکت های معتبر و با تجربه جهت شفاف سازی  هرچه بیشتر مسایل مالی اقدام نموده است در صورتیکه ملزم به انجام این کار نمیباشد.(جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مالی به بخش مالی بنیاد مراجعه شود )

با توجه به شرایط محدودیتهای کرونا از دید و بازدید های حضوری جهت حفظ سلامتی شما عزیزان معذوریم اما بنیاد یاران عشق بطور مستمر و ماهیانه دیدار مجازی با شما عزیزان را فراهم میکند و گزارشات ماهیانه اقدامات و فعالیتهای  بنیاد را  در این جلسه به سمع و نظر مردم عزیز میرساند که برای حضور در این جلسات باید عضو گروههای داوطلبی شهر خود باشید و کد ورود به جلسه را اخذ کنید.

در ماههای اولیه فعالیت بنیاد، گزارشات و اطلاع رسانی ها در صفحه رسمی سرکار خانم کلباسی منتشر میشد اما از زمان ایجاد پیج رسمی اینستاگرام بنیاد یاران عشق  و وبسایت بنیاد یاران عشق تمامی فعالیتها و گزارشات و اطلاع رسانی ها  در سایت و پیج بنیاد قرارداده می شود همچنین با مراجعه به کاتالوگ های سایت بنیاد میتوانید مشاهده کنید.

صندوق پستی 4959-15785

اینستاگرام  yaraneshgh@

تلگرام    yaaraneeshgh@

                     توییتر yaraneshgh@                        

ایمیل ها :

بخش اداری Office@yaraneshgh.com

بخش پروژه Projects@yaraneshgh.com

بخش داوطلبان Davtalab@yaraneshgh.com

شما میتوانید جهت ارسال پیام به خانم کلباسی از ایمیل ایشان  به نشانی   info.nargeskalbasi@gmail.com  استفاده نمایید  و  یا با  شرکت در جلسه میتینگ عمومی  چهارشنبه آخر هر ماه می توانید با مدیران بنیاد بصورت زنده ارتباط برقرار نمایید ( برای اخذ کد ورود به جلسه به بخش داوطلبان مراجعه شود )

شیوه کمک رسانی بنیاد یاران عشق پروژه محور است با توجه به اساسنامه بنیاد و اهداف ذکر شده در آن بنیاد به دنبال ایجاد خدمات  ماندگار می باشد. بنابراین بنیاد در چارچوب اساسنامه و در قالب طرح های پایدار به جمعی از مخاطبین هدف کمک می نماید . بدین ترتیب که پروژه های خود را سالیانه تعریف و جامعه هدف کمک رسانی خودرا مشخص میکند چنانچه کسی شرایط استفاده از امکانات کمک رسانی بنیاد را داشته باشد می تواند با مراجعه به واحد های مربوطه بهره مند شود برای مثال در زمینه کمک به مبتلایا ن سرطا ن بنیاد پروژه ای با نام ایجاد امید با اهداء دارو به بیماران مبتلا به سرطان را تعریف کرده و در این راستا با بیمارستان امام خمینی تهران تفاهم نامه ای دارد که بیماران با مراجعه به بخش مددکاری میتوانند پس از بررسی های لازم از کمک های بنیاد بهره مند شود.

با توجه به نیازهای هر فرد و گروه هدف  پاسخ به این سوال متفاوت است . در برخی موارد به طور بلاعوض کمک رسانی ها انجام میشود و در برخی مواقع با توجه به شرایط مددجو پس از بررسی های لازم فرد  به بانک معرفی میگردد و بانک به نسبت اعتبار بنیاد با توجه به شرایط خود بانک  به شخص معرفی شده وام میدهد.برای مثال در زمینه اشتغال در مناطق محروم و آسیب دیده با معرفی مددجویان به بانک از اعتبار بنیاد افراد اقدام به اخذ وام نموده و اشتغال زایی انجام داده اند. و بنیاد به طور مستقیم وام نمیدهد.

شرح کامل این اقدامات در پیج و سایت رسمی  بنیاد و صفحه ی اینستاگرام خانم نرگس کلباسی در دسترس است. همچنین با مراجعه به بخش کاتولوگ ها می توانید  اقدامات  انجام شده را  مشاهده نمایید.

این پرسش برای همه پیش می آید که چرا باید خیریه ها در جاهایی که دولت باید هزینه کند به یاری می شتابند و در وظایف دولت مداخله انجام میدهند. باید بگوییم که  مشارکت عنصری اساسی براي توسعه پایدار و برقراری عدالت در جامعه است. بدون مشاركت و همراهي مردم، موفقيت در بسياري از امور مرتبط با مردم، براي دولت ها دشوار خواهد بود. در واقع استفاده از برنامه های مشاركت محور، بر اساس مشاركت بهينه مردم محلي به عنوان سرمايه هاي مشاركت، امري ضروري است.بنابراین وجود سمن ها و خیریه ها امری ضروری است و همیاری و کمک رسانی وظیفه همگانی است.

در حال حاضر 11 نفر به طور مستقیم و تمام وقت در مرکز اصلی و یک نفر به طور دورکاری و620  داوطلب فعال  در جهت پیشبرد اهداف بنیاد فعالیت دارند.

کمک هایی که از طریق مراکزی که با بنیاد همکاری میکنند مثل بیمارستانها ، داروخانه ها و… ازطریق واحد مددکاری خود مراکز شناسایی و امداد رسانی میشود و کمک هایی که در زمان وقوع حوادث انجام میشود توسط  نماینده ای از طرف بنیاد به همراه فرد معتمد و مسئولین مربوطه آن حوزه شناسایی و بررسی میشوند و برحسب نیاز کمک رسانی انجام میگیرد.

-بله، بنیاد با توجه به پشتوانه تخصصی و تجربیات کسب شده در سالهای گذشته و با همکاری داوطلبان متخصص و متعهد، توانایی اجرای پروژه های مشترک در راستای اهداف و اساسنامه بنیاد  و کمک به اجرای مسئولیت اجتماعی را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش مشارکتها به نشانی……………………………. مراجعه شود.

سوالات متداول (بخش داوطلبان و جلب مشارکتهای مردمی)

جهت عضویت در بنیاد یاران عشق می توانید فرم عضویت را در سایت بنیاد تکمیل به همراه تصویر کارت ملی برای بنیاد ارسال نمائید.

بطور کلی سه گروه داوطلب داریم که عبارتند از:

  • هوادار یاران عشق : همراهانی که حامی معنوی و مالی یاران عشق هستند و عضو خانواده یاران عشقی ها محسوب میشوند. در گروههای داوطلبان و برنامه های اجرایی حضور ندارند اما همواره حامی معنوی و مادی بنیاد هستند.
  • داوطلب حاضر در مناسبتها : افرادی که امکان یا زمان لازم برای حضور در فعالیتهای عمومی و اجرایی را ندارند اما در مناسبتها و حوادث میتوانند بطور موردی همکاری نمایند.
  • داوطلب عضو یاران عشق : داوطلبان عمومی حاضر در گروههای داوطلبان یاران عشق که به فراخور تخصص و زمان در برنامه های عمومی و اجرایی حضور خواهند داشت. این عزیزان عضو گروههای داوطلبان یاران عشق در استانهای مختلف هستند.

بنیاد یاران عشق دراستانهای کشور حضور فعال دارد که اعضا داوطلب در قالب گروه های داوطلب به فعالیت مشغول هستند.

بنیاد یاران عشق مبلغی تحت عنوان هزینه  عضویت را برای اعضاء خود تعیین نکرده است اما هنگام تکمیل فرم عضویت بنیاد در بخشی از فرم درخواست می شود که در صورت علاقه شخصی به هر میزان که تمایل دارید مبلغی را بصورت ماهیانه و در تاریخ مشخص اهدا نمائید و تصویر فیش واریزی  را در صورت تمایل به همراه کد عضویت خود به پیج یاران عشق ارسال نمایید.

بله، بنیاد با توجه به پشتوانه تخصصی و تجربیات کسب شده در سالهای گذشته و با همکاری داوطلبان متخصص و متعهد، توانایی اجرای پروژه­های مشترک در راستای اهداف و اساسنامه بنیاد را دارد

سوالات متداول (بخش مالی)

یاران عشق سازمانی غیر دولتی، غیر سیاسی و غیرانتقاعی است و بودجه آن تنها با اتکا به جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین  و انواع کمک‌های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی تأمین می‌شود.

همانند سایر خیریه ها و طبق مواد 2و3 قانون کار زمانیکه بین طرفین (کارگر و کارفرما)رابطه مزدی،حقوقی ،مادی واقتصادی ودستوری برقرار باشد،واز طرفی شرایط خاص استخدامی ماده188ق.ک طبق آیین نامه ها وضوابط خاص استخدامی نباشد،شما مشمول قانون کار میباشید.بنابراین صرف عنوان خیریه بودن کارگاه دلیل موجهی نخواهد بود که حقوق گرفتن  کارکنان بخش ادرای خیریه ها غیرقانونی باشد بنابراین بنیاد یاران عشق هم ازمحل تامین هزینه های عمومی طبق قانون کار دستمزد کارکنان خود را پرداخت می کند. تجهیزات و نیاز های ضروری بنیاد هم از طریق ارائه تجهیزات از طرف مردم یا از طریق محل کمک های عمومی تهیه میشود.( چنانچه تمایل به ارائه تجهیزات باشید قسمت شیوه نامه کمک های غیر نقدی را مطالعه فرمایید )

«موسسات خیریه و عام‌‌ المنفعه مکلفند صورتحساب درآمد و هزینه سالانه خود را که متکی به اسناد و مدارک قابل قبول باشد، حداکثر تا پایان مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال مالی مربوط به مرجع نظارت ذیربط تسلیم نمایند و مرجع یادشده نیز باید ظرف 4 ماه از تاریخ و‌صول صورتحساب، نتیجه رسیدگی را در مورد صورتحساب درآمد و هزینه و رعایت مقررات قانون و آیین‌ نامه اجرایی ماده (139) قانون اعلام و در صورت تأ‌یید، گواهی لازم را جهت اقدام قانونی به اداره امور مالیاتی مربوط تسلیم نماید». گزارشات مالی بنیاد همیشه شفاف و با جزئیات دقیق و مشخص به مراجع ذیربط  ، وزارت کشور و اداره مالیات ارسال می گردد. علاوه بر این بنیاد یاران عشق با وجود اینکه الزامی برای انجام  این کار ندارد اما ، برای شفاف سازی هرچه بیشتر و حسابرسی های دقیق تر و  ارائه گزارشات جامع و کامل ترعملکرد مالی خود  ، به مراجع مربوطه و همراهانش ، در این زمینه توسط شرکت متخصص در حوزه حسابداری، قراردادی منعقد نموده که به طور منظم و مستمر بررسی و گزارشات مربوطه  را اعلام میکند.

بنا به مفاد ماده 146 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم الحاقی 31/4/1394 معافیت مالیاتی مصرح در بند (ط) ماده 139 قانون مذکور به عنوان مالیات به نرخ صفر منظور گردیده است و با توجه به مقررات ماده 16 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره (3) ماده 139 قانون فوق موضوع تصویب‌نامه شماره 58555/ت 53122 هــ مورخ 18/5/1395 هیأت محترم وزیران (بخشنامه شماره 34280/230/د مورخ 6/9/1395) و مفاد ماده 146 مکرر الحاقی قانون مذکور، عدم رعایت شرایط و ترتیبات مقرر در ماده 139 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم و تبصره های آن و همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و یا اسناد و مدارک موضوع ماده 95 این قانون در موعد مقرر به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌نماید توسط مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه در هر سال مالی، موجب محرومیت از معافیت‌ها و نرخ صفر مالیاتی مقرر در آن سال خواهد شد. همچنین، بهره‌مندی موسسات خیریه و عام‌المنفعه از نرخ صفر مالیاتی موضوع بند (ط) ماده 139 قانون موصوف، علاوه بر سایر شرایط مصرح در قوانین و آیین نامه‌های مربوط، منوط بر نظارت سازمان امور مالیاتی کشور بر درآمد و هزینه این دسته از موسسات است که نحوه نظارت بر درآمد و هزینه موسسات مذکور در بخشنامه 137/93/200 مورخ 11/12/1393 به صراحت تبیین گردیده است. بدیهی است بنیاد یاران عشق نیز  در راستای رسیدن به این هدف و در جهت  معاف شدن از مالیات،  پس از طی مراحل  قانونی و اداری  میتواند مشمول قانون مذکور باشد.

براساس بند «ح» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و بند «و» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، همه دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند. در سال‌های اخیر و به منظور مبارزه با پولشویی و شفافیت، تمامی نهادهای مالی از جمله موسسه‌های خیریه مکلف به ثبت هرگونه پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌های ساتنا و پایا شده‌اند.  بیناد هم برای شفاف سازی و ارائه گزارشات کامل و جامع از این دستورالعمل پیروی می نماید . و تمامی گزارشات مالی خود را با تمام جزئیات در اختیار مراکز ذیصلاح قرار میدهد

سوالات متداول (روشهای حمایت و کمک به بنیاد یاران عشق)

علت وجود روش‌های مختلف این است که گروه‌های مختلف مردم با هر بودجه و درآمد و هرگونه توانمندی و مهارتی بتوانند به بنیاد کمک نمایند هر ماه با توجه به برنامه سالیانه بنیاد ، کمپین جشن های 5 هزار تومانی برگزار میشود که با روشهای زیر میتوانید کمک های نقدی خود را واریز کنید علاوه بر زمان اعلامی برای جشن ها کمک های عمومی خود را نیز میتوانید از طریق روشهای زیر پرداخت کنید:

1- پرداخت آسان (#1235*780*)

2- بانگ پاسارگا د
شماره حساب 353110355555531
 شماره کارت 5159-0631-2913-5022
شماره شبا IR58 0570 0353 1103 5555 5530 01

3- بانک ملت

شماره حساب 8688752767
شماره کارت 2126-7533-3374-6104
شماره شبا IR03 0120 0100 0000 8688 7527 67

4 – پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانکی سایت بنیاد یاران عشق 

5 – خرید محصولات از فروشگاه سایت بنیاد یاران عشق 

فعالیت داوطلبانه شامل:

داوطلبان عضو

فعالیت داوطلبانه تخصصی

هواداران بنیاد

مشارکت مالی:

مشارکت مالی ماهیانه

مشارکت مالی مستمر

کمک مالی به پروژه­ها:

جشن­های 5 هزار تومانی

پروژه­ های عمومی

پروژه­ های داوطلبان

خرید از فروشگاه سایت:

کالاهای یاران عشقی

محصولات محلی مناطق فعالیت

نقاشی کودکان

پیام تبریک و تسلیت:

خرید کارت تبریک

خرید کارت تسلیت

ارسال پیامک تبریک و تسلیت

اهدای دفتر کار یا زمین:

اهدای دفتر در تهران

اهدای ملک یا دفتر در شهرستان

اهدای زمین

کمکهای غیرنقدی:

کالاهای مورد نیاز برای جشن­ها

کالاهای مورد نیاز برای پروژه­ های عمومی

کالاهای مورد نیاز عمومی

ارائه خدمات مرتبط با پروژه­ ها

اجرای پروژه مشترک:

تعریف و اجرای پروژه مشترک با موسسات

تعریف و اجرای پروژه مشترک با افراد

معرفی بنیاد در سازمان شما

روشهای دیگر:

فطریه

ایجاد اشتغال برای افراد کم­ برخوردار

برگزاری بازارچه فروش

برگزاری نمایشگاه هنری و کنسرت

  لطفا به بخش ( شیوه نامه ارسال کمک های غیر نقدی ) مراجعه و مطالعه شود.

 با این مبلغ شروع کردیم که همه بتوانند شرکت کنند اما در کل هر چقدر که بخواهید می­توانید پرداخت کنید .

اگر در زمان برگزاری جشن ۵ هزارتومانی باشد خیر چون  جامعه هدف سالیانه مشخص و اعلام میگردد  اما اگر جداگانه برای حساب بنیاد واریز کردید یعنی در غیر از زمانهای اعلامی برای جشن 5 هزار تومانی اگر مبلغ واریزی به میزان قابل توجهی بالا باشد و پروژه ی ماندگار و قابل اجرا تعریف گردد میتوانید پیشنهاد هزینه کرد مبلغ اهدایی را به بنیاد بدهید در غیر اینصورت با توجه به نیازها و اولویت های پروژه ها هزینه میشود.

 بله. در حال حاضر بخشی از فروشگاه سایت فعال شده است و آماده به روز رسانی و افزودن محصولات بیشتری هستیم تا با ارائه محصولات بیشتر و تولید شده توسط داوطلبین و گروههای تحت پوشش بنیاد فروش محصولات اینترنتی را در راستای حمایت از عزیزان فعال تر کنیم.

در حال حاضر راه مشخص و قانونی خاصی وجود ندارد. باید کمکهای خود را از طریق دوستان و اقوامشان در داخل ایران و بصورت ریالی به حساب بنیاد واریز نمایند. البته بنیاد در تلاش است با اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه در این راستا هم اقدام نماید که پس از طی مراحل اطلاع رسانی ها انجام خواهد شد.